مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 13:152022-12-14دانش

90 هزار دانشجو در دانشگاه های گیلان مشغول تحصیل هستند


رییس دانشگاه گیلان، با بیان اینکه آموزش عالی استان گیلان با حدود 90 هزار دانشجو فعالیت می کند، گفت: گیلان آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.

- دکتر فرید نجفی در نشست طرح تحول آموزش عالی استان گیلان که با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به آغاز آموزش عالی در استان گیلان از سال 1343 با تاسیس آموزشگاه عالی پرستاری، اظهار کرد: مدرسه عالی بازرگانی رشت و لاهیجان نیز در سال 1348 تاسیس شد.

وی با بیان اینکه آموزشگاه عالی پرستاری در دهه 60 به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شد، تصریح کرد: مدرسه عالی بازرگانی رشت و لاهیجان نیز در سال 1353 تحت عنوان دانشگاه گیلان ادغام شدند.

رییس دانشگاه گیلان با اشاره به ایجاد دانشگاه جامع گیلان از سال 1355، افزود: پیشرفت دانشگاه گیلان بعد از انقلاب سرعت گرفت و اکنون 137 رشته در مقطع کارشناسی و 253 رشته - گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 154 رشته - گرایش در مقطع دکترا داریم.

نجفی با بیان اینکه مجموعا در 544 رشته - گرایش پذیرش دانشجو داریم، خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان دارای 10 دانشکده، دو پژوهشکده و یک پردیس است.

وی دانشکده های دانشگاه گیلان را شامل فنی و مهندسی، مهندسی مکانیک، فنی مهندسی شرق گیلان، معماری و هنری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، ادبیات و علوم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 هزار دانشجو در دانشگاه های گیلان مشغول تحصیل هستند

90 هزار دانشجو در دانشگاه های گیلان مشغول تحصیل هستند